TechCo - Strategic Planning

A szimulációs játék egy játékszoftvereket fejlesztő és azokat értékesítő vállalat működését modellezi. A vállalatot néhány éve alapították privát szakmai befektetők. Az ország, ahol működik, egy gazdaságilag fejlett ország.

A világgazdaság és a főbb nemzeti piacok a játék elején fellendülés időszakában vannak, de ezen belül a szoftver termékek kereslete szegmensenként eltérő. A vállalatnak konkurensekkel szemben helyt kell állnia a piacon.

A játékban a legfontosabb cél, ami a mai vállalatok vezetőinek is általában a legfontosabb: a vállalat értékének a hosszú távú növelése. Egy tech vállalat jellemzően többet ér, mint az eszközeinek az értéke, hiszen a meglévő kapcsolatai és tudása is értéket képvisel. Ezt az úgynevezett goodwill értéket jelenítjük meg három részre felosztva és számszerűsítve, ezek: Ügyféltőke, Szervezeti tőke és Humán tőke. A szimulációban ezek az értékeke az eredményes működéssel, a jó gazdálkodással és a fejlesztési projektekkel erősíthetőek.

A TechCo szimulációs szoftver működése röviden:

A szoftvercég alaptevékenysége háromfajta szoftver játék fejlesztése.

MOBA, ez a Multiplayer Online Battle Arena, azaz online többjátékos csatamező terméked. MMORPG, azaz Massively Multiplayer Online Role-Playing Game – nagyon sok szereplős online szerepjáték. CompSim, tehát a stratégiai játékban szimulált vállalatok egymás ellenfelei, akik globális piacon küzdenek a vevőkért, miközben fejlődnek és növekednek. A vállalat a három szegmensen ezt a háromfajta terméket (mindegyikből az 1.0 változatot) forgalmazza, beleértve a folyamatos karbantartást. További extra kutatás-fejlesztéssel, pontosabban bizonyos projektek elindítása után lehetőség lesz mind a három területen fejlesztett termékkel is kilépni a piacra.

A döntések:

Értékesítés: A szimulációban a fent említett három szoftverterméket értékesítünk, mind a három terméket különböző preferenciaösszetétel (ár, promóció, verzió, image) alapján választják a vásárlók.

HR: Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű terméket tudjon a vállalat fejleszteni, majd értékesíteni, fontos feladat az élőmunka pontos megtervezése és allokálása. Ehhez a szimulációban négy különböző munkakört definiálunk. Ezekre egyesével kell döntést hozni.

IT Infrastruktúra: A fejlesztéshez szükségesek munkaállomások a kollégáknak, az üzemeltetéshez pedig szervergépek is szükségeseket. Ezek eszközállományára is döntést kell hozni, melyet bővíthetünk beruházással vagy bérléssel is.

Pénzügyek: A játékban lehetőség van hitelfelvételre, hogy a finanszírozási nehézségeket át lehessen hidalni, valamint értékpapír alapú befektetésre, mint a részvény és a kötvény.

Projekt: A játékon belül fontos szerepet kapnak a projektek, amelyek hatásaikkal jelentős befolyással vannak a vállalat teljesítményére, de finanszírozást is igényelnek. Ezekkel lehetőség nyílik hatékonyabbá és egyedibbé formálni a vállalatot és termékeit. Jelenleg a játékosok 13 különböző projekt közül választhatnak.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

A program alapvető gazdasági tevékenységektől, vagyis a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontoktól egészen speciális helyzetekig bemutatja a menedzsment döntések sokszínűségét.

Bemutatja az összefüggéseket a hagyományos gazdasági döntések és a cég eredményessége között.

A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulmányaik vége felé járó ötödéves tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba.

Mivel egy nagyobb gazdasági egység működését modellezi, a játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.

Mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és kereskedelmi beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés), a játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti az elemzési készségeket.

A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.

Preferenciák:

25. Diák Menedzsment Bajnokság
Budapesti Metropolitan Egyetem
OTP ÜzletRace 3.0