TechCo - Strategic Planning

A szimulációs játék egy szoftvereket fejlesztő és azokat értékesítő vállalat működését modellezi. A vállalatot néhány éve alapították privát szakmai befektetők. Az ország, ahol működik, egy gazdaságilag fejlett ország.

A világgazdaság és a főbb nemzeti piacok a játék elején fellendülés időszakában vannak, ezen belül a szoftver termékek kereslete jónak, de szegmensenként eltérőnek mondható. A vállalatnak konkurensekkel szemben helyt kell állnia a piacon, van néhány fő versenytársa, akik a játék elején teljesen azonos helyzetből indulnak.

A játékban a legfontosabb cél, ami a mai vállalatok vezetőinek is általában a legfontosabb: a vállalat értékének a hosszú távú növelése.

A szoftvercég alaptevékenysége háromfajta szoftver alkalmazás fejlesztése: a magán és vállalati piacra szánt Grafikus Képfeldolgozók (Image Editing Programs - IE) és Grafikus Rajzolók (Graphic Drawing Programs - GD), valamint a professzionális felhasználóknak készített Nyomdai Előkészítők (Publication Designer Programs - PD). A vállalat a három szegmensen ezt a háromfajta terméket (mindegyikből az 1.0 változatot) forgalmazza, beleértve a folyamatos karbantartást. További extra kutatás-fejlesztéssel, pontosabban bizonyos projektek elindítása után lehetőség lesz mind a három területen fejlesztett termékkel is kilépni a piacra.

A játékon belül kiemelten fontos szerepet kapnak a projektek, melyeknek egyedi hatásaik vannak, ezekkel tudod hatékonyabbá és egyedibbé tenni a vállalatodat.

A TechCo szimulációs szoftver működése röviden:

  • A diákok csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális cég igazgatását.
  • A virtuális cég éves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről írásos jelentést ad a szoftver, ezenkívül a főbb mutatókat (profit, Cash flow, forgalom…) grafikonon is ábrázolja a program.
  • A szoftver beállításai széleskörűen változtathatók a kereslet, a projekt költségek, a fluktuáció és számos további tényező esetében.
  • A szoftver akár 8 periódust is képes modellezni.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

  • A program alapvető gazdasági tevékenységektől, vagyis a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontoktól egészen speciális helyzetekig bemutatja a menedzsment döntések sokszínűségét.
  • Bemutatja az összefüggéseket a hagyományos gazdasági döntések és a cég eredményessége között.
  • A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulmányaik vége felé járó ötödéves tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba.
  • Mivel egy nagyobb gazdasági egység működését modellezi, a játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.
  • Mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és kereskedelmi beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés), a játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti az elemzési készségeket.
  • A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.