SnowHotel - Hospitality

A szimulációs játék egy alpesi sícentrumban található hotel működését modellezni. A szálloda üzleti tevékenysége kettős, egyrészt szállodához kapcsolódó, másrészt sípályához kapcsolódó szolgáltatások menedzsmentje tartozik hozzá.

Projektekkel lehetőség van a szálloda vagy a sípálya szolgáltatásainak és kapacitásainak bővítésére, fejlesztésére, illetve a kínálat specializálására is, jelenleg a szimulációban 13 projekt található.

A SnowHotel többek között abban tér el a többi szimulációnktól, hogy lehetősége van a versenytárs szállodáknak (játékosoknak) egymással kooperálni, azáltal, hogy egymás síbérleteit kölcsönösen elfogadják, így előnyösebb csomagot tudnak kínálni a vendégeknek. A kooperáció egyfajta marketingeszközként fogható fel, a közvetlen piaci versenytársak azonos jelszó megadásával tudnak együttműködésbe kezdeni.

A játék mérőeszköze az Eredményességi index, mely egy összetett, 4 részmutatóból álló mutatószám.

A SnowHotel szimulációs szoftver működése röviden:

A diákok egyéni vagy több fős csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális Hotel vezetését.

A virtuális Hotelt éves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről a írásos jelentést ad a szoftver (Mérleg, Cash flow, Eredménykimutatás), valamint nagy grafikonkészlettel is rendelkezik a szimuláció, mely további elemzési lehetőségeket biztosít.

A szoftver akár 8 periódust, azaz 8 virtuális évet is képes modellezni.

A játék célja a felületen definiált Eredményességi index maximalizálása. A végső indexbe beleszámít a kumulált profit, a piaci részesedés, az átlagos vevői elégedettség és a dolgozói morál is, eltérő súlyozással.

A szimulációban lehetőség van egyedi projektek indítására és kooperációra a versenytárs szállodákkal a síbérletek elfogadása kapcsán.

A döntések:

Szolgáltatások értékestése: A szimulációban 5 különböző szolgáltatást értékesítünk, mind az öt szolgáltatást különböző preferenciaösszetétel (ár, marketing, jutalék, vásárlói elégedettség) alapján választják a vásárlók.

HR: Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű szolgáltatást tudjunk nyújtani, fontos feladat az élőmunka pontos megtervezése és allokálása. Ehhez a szimulációban három különböző munkakört definiálunk.

Marketing: Ahhoz, hogy az eddig felépített vállalati és szolgáltatásbrandek jóhírét, megítélését meg lehessen őrizni, szükséges a jól megtervezett marketing. A marketing büdzsé elosztását 3 különböző csatorna között tehetik meg. Ezen kívül a termékek értékesítését jutalékkal, valamint kooperációval lehet ösztönözni. 

Projekt: A játékon belül fontos szerepet kapnak a projektek, amelyek hatásaikkal jelentős befolyással vannak a vállalat teljesítményére, de finanszírozást is igényelnek. Ezekkel lehetőség nyílik hatékonyabbá és egyedibbé formálni a vállalatot és termékeit. Jelenleg a játékosok 13 különböző projekt közül választhatnak.

Hitelek: Az eredményes működéshez elengedhetetlen a megfelelő finanszírozás. Idegen tőke bevonására is van lehetőség, ezért a szimulációban kétfajta hiteltermék közül is választhatnak a játékosok.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

A program lehetőséget ad arra, hogy az alapvető szállodavezetési ismereteket a szimuláció résztvevői gyakorlatias módon alkalmazzák, és betekintést nyerjenek a hotelmenedzsment és irányítás stratégiai kérdéseibe.

A szimuláció lehetőséget ad a versenytársakkal való kooperációra, ami segít a különböző érvelési és tárgyalás technikai ismereteket begyakorolni.

A SnowHotel számos tényező együttes működtetését kívánja meg, ahogyan ez az üzleti világot általában jellemzi. A körültekintő, gondos tervezés ezen játék során is nélkülözhetetlen.

Mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és piackutatási beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés), a játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti a pénzügyi és elemzési készségeket.

A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása itt is elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.

Referenciáink:

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdasági Egyetem
Pécsi Tudományegyetem
Kolozsvári Egyetem
Babeș-Bolyai Tudományegyetem
University of the Isthmus
Székelyudvarhelyi Tamás Áron Gimnázum
Vas Megyei Szakképzési Centrum