SmartSim - Strategy & Branding

A SmartSim szimulációban egy virtuális tech vállalat felsővezetésének a szerepét láthatjuk el. A vállalat 3 különböző terméket gyárt és értékesít: okostelefon, tablet és laptop

A szimuláció a stratégiára és a brandépítésre fókuszál. A már jól működő vállalat termékeit a piaci lehetőségekre építve lehet specializálni, továbbfejleszteni és újrapozicionálni. A stratégia hatékonyságát a profitabilitással mérjük.

A SmartSim szimuláció komplex gondolkodást igényel, hiszen több területet kell eredményesen és összehangoltan menedzselni: 

 

  1. Termékfejlesztés (K+F): a fejlesztési irány kijelölése termékenként, az erőforrások biztosítása és azok hatékony felhasználása
  2. Értékesítés és marketing: a piaci versenytársak és vevői igények, keresleti kimutatások alapján az értékesítési és marketing stratégia megvalósítása (árazás, promóció, marketingcsatornák)  
  3. Termelés: a termeléshez megfelelő létszámú és képzettségű személyzetre, továbbá nyersanyagra és gépekre van szükség. 
  4. HR és infrastruktúra: a különböző területek munkatársainak létszáma, bérezése és képzése, valamint a vállalati eszközpark (logisztika, IT) mind szükségesek a stratégia megvalósulásához
  5. Finanszírozás: kétféle hitel mellett a részvénykibocsátás is egy finanszírozási lehetőség

 A SmartSim részletes kereskedelmi és pénzügyi kimutatásokat, valamint az elemzést támogató grafikonkészletet is tartalmaz.

A diákok egyénileg vagy csapatokat alkotva veszik át a virtuális tech vállalat vezetését a szimulációs szoftverben.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

  • A játék kihívást jelent és fejleszti az elemzési készséget, mivel a hallgatóknak meg kell találniuk a szükséges kereskedelmi és pénzügyi jelentésekből (például mérleg, eredménykimutatás, cash flow, piackutatás) a számukra fontos adatokat és azokból kiolvasni a stratégiát megalapozó információkat 
  • Az elemzési készség mellett a stratégiai gondolkodás fejlődik sokat a játék során, a felsővezetői szerepkörben kialakul a globális nézőpont, a vállalati big picture
  • A vállalat termékeinek testre szabása és az értékesítés és marketing kialakítása révén a stratégiai márkaépítéshez is közelebb kerülnek
  • Mivel egy nagyobb gazdasági egység működését modellezi, a játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.
  • tervezés a sikeres működéshez elengedhetetlen. Nem csupán a pénzügyekre és a raktárkészletekre kell figyelemmel lenni, hanem biztosítani kell a termeléshez és értékesítéshez szükséges mindegyik összetevő rendelkezésre állását a megfelelő időpontban és mennyiségben (termelésmenedzsment).
  • A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba.
  • És ahogy a való életben is, a jó csapatmunka alapvető a sikeres működéshez.