SmartSim - Strategy & Branding

A játékban egy virtuális tech vállalatot kell irányízani. A vállalat 3 különböző terméket gyárt és értékesít: telefon, tablet, laptop. A termeléshez megfelelő létszámú és bérezésű személyzetre, továbbá nyersanyagra és gépekre van szükség.

Az előállított árucikkeket értékesítési képviselők segítségével kiskereskedelmi csatornákon keresztül értékesítik. Mindemellett a vállalatoknak természetesen jó kommunikációt kell folytatniuk a tényleges fogyasztókkal. Marketing terén a reklámozásra fordított összegről és az árról kell döntést hozni. A játékosoknak a vállalat pénzügyeit is jól kell kezelniük a likviditás és a nyereségesség megőrzése érdekében. A frissített SmartSim verzió részletesebb pénzügyi kimutatásokat és diagrammokat is tartalmaz

A SmartSim szimulációs szoftver működése röviden:

  • A diákok csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális vállalat vezetését.
  • A virtuális cég negyedéves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről írásos jelentést ad a szoftver, ezenkívül a főbb mutatókat (profit, Cash flow, forgalom…) grafikonon is ábrázolja a program.
  • A szoftver beállításai széleskörűen változtathatók a kereslet, a beszerzési árak, bérrugalmasság, hitelfeltételek és számos további tényező esetében.
  • A szoftver akár 8 periódust is képes modellezni.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

  • A program szintén alapvető gazdasági tevékenységet, egy termelővállalat működését szemlélteti, megragadva a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontokat.
  • A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulmányaik vége felé járó ötödéves tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba.
  • Mivel egy nagyobb gazdasági egység működését modellezi, a játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.
  • tervezés a sikeres működéshez elengedhetetlen. Nem csupán a pénzügyekre és a raktárkészletekre kell figyelemmel lenni, hanem biztosítani kell a termeléshez és értékesítéshez szükséges mindegyik összetevő rendelkezésre állását a megfelelő időpontban és mennyiségben (termelésmenedzsment).