CornerShop - Small Business Management

A CornerShop a belépő játékunk a szimulációk világába, ezt ajánljuk elsősorban középiskolások és első éves egyetemista hallgatók számára is, hogy az összefüggéseket egy egyszerű, azonban gyakorlati példán keresztül tapasztalhassák meg.

A játékban több kiskereskedelmi bolt versenyez a piacon. A piacot egy városi lakótelep kereslete alkotja, ahol sok kiskereskedelmi egység működik. A boltok különböző termékcsoportokat és fogyasztási cikkeket árulnak, számszerint 6 különböző termékre kell döntést hozniuk.

A termékeket megfelelő mennyiségben és választékban kell megrendelni és ezekhez a kiskereskedelmi haszonkulcsot/árrést is meg kell határozni. A bolt foglalkoztat eladókat is, így a vezetésnek a megfelelő személyzeti létszámot és béreket kell biztosítania. Kiemelt figyelmet kell fordítani továbbá a megfelelő pénz- és készletgazdálkodásra.

A CornerShop szimulációs szoftver működése röviden:

A diákok egyéni vagy több fős csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális kisbolt vezetését.

A virtuális shop negyedéves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről a írásos jelentést ad a szoftver, ezenkívül a főbb mutatókat (profit, Cash flow, forgalom,; természetesen leegyszerűsített formában), grafikonon is ábrázolja a program.

szoftver beállításai széleskörűen változtathatók a kereslet, a beszerzési árak, bérrugalmasság, hitelfeltételek és számos további tényező esetében.

A szoftver akár 8 periódust, azaz 8 virtuális negyedévet is képes modellezni.

A játék célja a felületen definiált boltértékelési index maximalizálása.A végső pontszámba beleszámít a kumulált profit, a piaci részesedés, az átlagos vevői elégedettség és a dolgozói morál is.

A döntések:

Termékdöntések: A szimulációban 6 különböző terméket értékesítünk, mind a hat terméket különböző preferenciaösszetétel (ár, dolgozói morál, vásárlói elégedettség, promóció) alapján választják a vásárlók. A sikeres értékesítéshez szükség van a megfelelő mennyiségű termék rendelésére is, a túlzott raktározási költség elkerülése érdekében. Természetesen promócióval is ösztönözhetjük vevőinket a vásárlásra, ezzel a készletek forgási sebességét gyorsítva.

HR: Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű terméket tudjon a vállalat értékesíteni, fontos feladat az élőmunka pontos megtervezése és allokálása, a bérek és a továbbképzési keretösszeg meghatározása.

Projekt: A játékon belül fontos szerepet kapnak a projektek, amelyek hatásaikkal jelentős befolyással vannak a vállalat teljesítményére, de finanszírozást is igényelnek. Ezekkel lehetőség nyílik hatékonyabbá és egyedibbé formálni a vállalatot és termékeit. Jelenleg a játékosok 2 különböző projekt közül választhatnak.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

A szimuláció a legalapvetőbb és egyik legfontosabb gazdasági tevékenységet, a kereskedelmet szemlélteti egyszerűsített formában.

A program kellően egyszerű ahhoz, hogy a középiskolai tanulók ismereteivel is kezelhető, élvezhető és átlátható legyen, azonban a különböző tanórákon szerzett tudást egyszerre kell hasznosítaniuk, így a komplex gondolkodásfolyamat kialakulását segíti elő.

Mivel egy kis gazdasági egység működését modellezi, a játék jól érzékelteti azt a kihívást, amelyet a piaci verseny támaszt egy kisvállalkozással szemben, kompetitív kereskedés indul a közvetlen piaci versenytársak között.

A szimuláció alapvető gazdasági tevékenységektől, vagyis a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontoktól egészen speciális helyzetekig bemutatja a menedzsment döntések sokszínűségét, valamint az összefüggéseket a hagyományos gazdasági döntések és a cég eredményessége között.

Javítja az elemzőképességet, mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és kereskedelmi beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés) és grafikonokból.

A fentiekből kifolyólag eredményesen fejleszti a csapatmunkát.

Referenciáink:

Budapesti Metropolitan Egyetem
Debrecen Fazekas Mihály Gimnázium
Budapest Innovatív Gimnázium
Európa 2000 Gimnázium
Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum