BeerCo - Production, Logistics & Retail

Egy elképzelt, sört termelő és értékesítő vállalat működését modellezi. Az izgalmas döntési szimulációban fontos tényező a különböző termékek bevezetésének a megfelelő ütemezése. A játékban 5 vállalat vesz részt egy piacon.

A vállalat három szegmensben (világos szegmenst, a prémium szegmenst és a szuper prémium szegmens) összesen kilenc terméket gyárthat, szegmensenként  hármat. A játék kezdetén a vállalat nem birtokolja az összes különböző termék előállításához szükséges know-how-t, így csak a „standard” három termékeket képes előállítani. Ahhoz, hogy a többi terméket is gyárthassa és értékesíthesse, invesztálni kell termékfejlesztésbe, illetve licencet kell vásárolni. A hallgatóknak gondolni kell persze az új termékek ismerté tételére (marketingjére) és a szükséges erőforrások beszerzésére, bővítésére is.

A következő témakörökben határozhatják meg a résztvevő hallgatók a vállalat működését: marketing és értékesítés, kutatás-fejlesztés, beruházások / rendelések, pénzügyek, piaci információk a versenytársakról (többi csapatról). Mindezeken túl számos módon színesíthető ez a hallgató közeli témát feldolgozó program.

A BeerCo szimulációs szoftver működése röviden:

  • A diákok csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális vállalat vezetését.
  • A virtuális cég negyedéves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről írásos jelentést ad a szoftver, ezenkívül a főbb mutatókat (profit, Cash flow, forgalom…) grafikononis ábrázolja a program.
  • szoftver beállításai széleskörűen változtathatók a kereslet, a beszerzési árak, bérrugalmasság, hitelfeltételek és számos további tényező esetében.
  • A szoftver akár 8 periódust is képes modellezni.

A játék előnyei és tanulási pontjai:

  • A program alapvető gazdasági tevékenységet, egy speciális termelővállalat működését szemlélteti, megragadva a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontokat.
  • A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulmányaik vége felé járó tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba, de akár elsőéves diákok számára is hasznos és élvezetes, szemléletformáló kiegészítő segítség lehet az elméleti tanagyag elsajátítása mellett.
  • A játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.
  • tervezés a sikeres működéshez elengedhetetlen.
  • A játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti az elemzési készségeket.
  • A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.

Referenciáink:

  • A program több diákversenyen és vállalati tréningen bizonyította már hatékonyságát.