BankSim - Finance & Banking

A szimuláció a kereskedelmi bankok működését modellezi, fókuszában az áll, hogy a játékosok megismerjék és megértsék a bank működésének és szolgáltatásaink alapjait és összefüggéseit.
A betétgyűjtés és hitelnyújtás mellett fontos szerepet kapnak a projektek is, jelenleg a bank működését és szolgáltatásainak körét 9 különböző projekttel lehet színesíteni.

A szimulációs eredmény mérőeszköze abank részvényárfolyama. Az összetett index magába foglalja például a ROA-t, hitelállomány, profit és az eredménytartalék nagyságát is, valamint megjelennek büntető pontok is a Tőkemegfelelési mutató alapján.

A BankSim szimulációs szoftver működése röviden:

A diákok csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális bank vezetését.

A virtuális bank éves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják.

A döntések eredményeiről írásos jelentést ad a szoftver (Eredménykimutatás, Mérleg, Cash flow), valamint nagy grafikonkészlettel is rendelkezik a szimuláció, mely prezentáció módban is megtekinthető. Utóbbi további elemzési lehetőségeket rejt magába.

A szoftver több fordulót is képes modellezni, így akár 8 periódussal, azaz 8 virtuális évet is képes modellezni. 

A játék célja a felületen definiált részvényárfolyam maximalizálása, a pontlevonások minimalizálása mellett. 

A döntések:

Hitelek: bank ötféle hiteltermékkel dolgozik, melyeket magánszemélyeknek, vállalatoknak, valamint Közszféra szereplőinek és az állami beruházásokra nyújtanak.

Betétek: hitelnyújtáson túl a bank természetesen foglalkozik betétgyűjtéssel is. Három különböző betét vehető igénybe, eltérő futamidő és kamatláb mellett.

Befektetések: megjelennek a befektetési termékek is, állampapír, részvény és kötvény formájában is, az utóbbi kettő esetében hazai és külföldi szinten is.

HR: Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű szolgáltatást tudjon nyújtani a bank, fontos feladat az élőmunka pontos megtervezése és allokálása. 

Projekt: A játékon belül fontos szerepet kapnak a projektek, amelyek hatásaikkal jelentős befolyással vannak a bank teljesítményére, de finanszírozást is igényelnek. Ezekkel lehetőség nyílik hatékonyabbá és egyedibbé formálni a tevékenységet. Jelenleg a játékosok 9 különböző projekt közül választhatnak.

 

A játék előnyei és tanulási pontjai:

A program lehetőséget ad arra, hogy az alapvető banküzemtani ismereteket a szimuláció résztvevői “készpénzre váltsák”, és betekintést nyerjenek a banki működés és irányítás stratégiai kérdéseibe.

A program összetettsége segít a pénzügyi tanulmányokkal foglalkozó hallgatók ismereteinek szintetizálásában és a gyakorlatba történő átültetésében.

A játék érzékelteti azt a pénzpiaci versenyhelyzetet, amelynek a bankok maguk is aktív részesei.

A BankSim számos tényező együttes működtetését kívánja meg, ahogyan ez a pénzügyi világot általában jellemzi. A körültekintő, gondos tervezés ezen játék során is nélkülözhetetlen.

Mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és kereskedelmi beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés), a játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti az elemzési készségeket.

A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása itt is elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.

Referenciáink:

Budapesti Gazdasági Egyetem
Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem
University of the Isthmus
Paksi Vak Bottyán Gimnázium